Een goede basis begint bij de juiste onderkleding. Het moet je een goed en zelfverzekerd gevoel geven, waarmee je je dag comfortabel begint. Hoe mooi is het als die onderkleding vertegenwoordigt waar jij als professional voor staat en je identiteit ondersteunt? Noshirt doet dat. Zonder grote logo’s, maar met natuurlijk draagcomfort.
Comfort by nature. Zo omschrijft oprichter Jan Willem Onderwater het DNA en gedachtengoed van Noshirt. Noshirt werkt met natuurlijke materialen, zoals Supima katoen en het duurzame TENCEL. Ook het productieproces is zo duurzaam en eerlijk mogelijk ingericht. Daarnaast staat nature ook voor natuurlijk comfort: dat moet volgens Jan Willem bij ondermode vanzelfsprekend voorop staan. Je draagt het immers direct op je huid.
Het geheim van comfort
De ondershirts en shorts van Noshirt vallen niet op, maar springen eruit op het gebied van draagcomfort. Daarin schuilt volgens Jan Willem namelijk het geheim van echt goede ondermode. Dat alle Noshirts onzichtbaar zijn onder je kleding, draagt daar uiteraard aan bij. Andere pluspunten op het gebied van comfort zijn:
- zachte, absorberende kwaliteitsmaterialen (Supima katoen, Tencel)
- onzichtbaar door uitgekiend ontwerp en unieke ‘invisible’ kleuren
- geen (was-)labels in de shirts en shorts
- geen zijnaden, maar one-seam bij Noshirt Women: één platte, brede zoom op de rug, waardoor de stof de rondingen van het lichaam volgt
- extra lange achterkant bij Noshirt Men
- verschillende typen v-hals, passend bij verschillende outfits
- shorts met brede band en goed aansluitende pijpjes
- onzichtbare Nosocks met anti-sliphiel en hoge wreef
Alle ondershirts voelen aan als een tweede huid. Inmiddels zijn er voor de heren zes kwaliteiten en staat ieder shirt voor een speciaal stukje comfort, waarmee Noshirt inspeelt op de verschillende wensen van de klant. Voor dames zijn er sinds dit jaar vier verschillende modellen tops op de markt, geschikt als basis onder verschillende kledingstukken.
Missie
In een vervuilende industrie als mode moet het volgens Jan Willem een automatisme zijn je footprint zo klein mogelijk te houden. Bij Noshirt staat nature ook voor de missie de wereld in een betere status achter te laten dan waarin die nu verkeert. Ieder product dat Noshirt maakt, wordt langs een interne ‘meetlat’ gelegd en pas als het nieuwe product of idee voldoet aan deze criteria, wordt het in productie genomen. Een van die criteria is dat het de wauw-factor moet hebben en minimaal een acht als waardering moet hebben van het hele team.
Frustratie versus passie
Bij Jan Willem is het idee voor Noshirt ontstaan vanuit frustratie dat hij zelf geen goed ondershirt kon vinden. Met behulp van zijn netwerk startte hij zijn zoektocht naar de juiste duurzame stoffen en producenten. Een proces dat een aantal jaar duurde en waarbij Jan Willem zichzelf voorhield dat wanneer het avontuur op niets zou uitlopen, hij er in ieder geval heel veel lekkere shirts aan zou over houden. Dat is inmiddels ruim 12 jaar geleden. Met de kennis en ervaring die in al die jaren is opgedaan op het gebied van pasvorm en materiaal, is dit jaar ook Noshirt women gelanceerd: Noshirt maakt, op veler verzoek, nu ook tops en shirts voor vrouwen.
Vanuit zijn passie en liefde voor het maken van een goed product zijn compromissen voor Jan Willem geen overweging en ‘kan niet’ bestaat niet! The first, the second and the third moment of truth zijn de ultieme testmomenten voor klanttevredenheid. Het eerste moment is het moment dat ze op de website een aankoop doen: die presentatie moet goed zijn. Het tweede moment is wanneer het product thuisbezorgd wordt. Dat moment moet als een cadeautje voelen. Het derde moment is het moment van de waarheid: wanneer klanten 3 à 4 weken hun shirt hebben gedragen en nog steeds enthousiast zijn. Of nog mooier: als het hun favoriete shirt is geworden.
No waste
Noshirt heeft een basissassortiment dat altijd hetzelfde is. Met een tijdloos design, waardoor het niet aan modetrends onderhevig is. Ultieme slow fashion dus. Het ontwerp en de kwaliteit dragen bij aan een lange levensduur. Waste wordt voorkomen door van stofrestanten, of wanneer er sprake is van productiefouten, andere producten te maken. Schoenbeschermers bijvoorbeeld, of waszakken, brilhoesjes, mutsjes, shawls, etc. Ook producten die geretourneerd worden en niet gebruikt zijn, maar wel open zijn gemaakt, krijgen een tweede leven. Het milieu zo min mogelijk belasten is niet een streven maar een vast gegeven binnen de onderneming.
Noshirt.nl