Sportief en stijlvol

Sportief en stijlvol

Een uitnodiging om een kijkje achter de schermen te nemen bij kledingmerk AirField sla je natuurlijk niet af. Temeer dat dit merk bekend staat om zijn kleurgebruik, kwaliteit en oog voor details.
AirField bestaat al 20 jaar en heeft zijn roots in de sportswear. Dit DNA zie je terug in de collectie met altijd een sportief edgy detail. Ieder kledingitem heeft altijd een verrassend detail want mode moet fun zijn aldus SEO Walter Moser. Daarnaast staat AirField voor sexy, vrouwelijk, comfortabel en provocerend. Moser: “wij zoeken altijd het randje op van wat kan en voor alle kleding items geldt dat de kleding geschikt moet zijn voor dagelijks gebruik en door een andere styling geschikt is voor verschillende kleedmomenten.” AirField is een familiebedrijf en dat voel je zodra je bij dit bedrijf binnenstapt. Iedereen is betrokken en heeft gewacht totdat wij met ons persgroepje binnenkwamen. Patronen tekenen, design, productie van proefmodellen, borduren, marketing en ook de verzending gebeurd vanuit dit hoofdkantoor. Vijf designers zijn verantwoordelijk voor de collectie die per seizoen uit 350 stuks bestaat inclusief accessoires. “Wij verkopen geen kleding, maar een lifestyle, een merk met een verhaal” zegt Moser met klem. De collectie van AirField gaat tot maat 46, maar er wordt wel gekeken welke items in welke maat worden uitgewerkt. Ook wordt rekening gehouden met verschillende silhouetten. Een jas wordt getoond met een A shape die door een koord kan veranderen in een ander silhouet. Waardoor de vrouw met het A vormige figuur het accent kan verleggen.
Jersey is een veelgebruikte stof vanwege het comfort en dan natuurlijk wel in super kwaliteit. Dat AirField echte kunstenaars zijn met stof is te zien in de afwerking, maar ook de manier waarop stoffen worden gecombineerd en hoe (techno)techniek wordt ingezet om tot het gewenste resultaat te komen. Naast echt bont met keurmerk, met name bestemd voor landen als Rusland, werken ze veel met fake fur. “Tegenwoordig is de kwaliteit van fake fur zo goed dat de gelijkenis met bont heel goed wordt benaderd. Sinds 2012 wordt al 50% minder bont gebruikt. Wij bieden beide aan en hopen dat de klant zelf de juiste keuze maakt. Voor onze Oost- Europeese markt gelden overduidelijk andere voorkeuren dan de West-Europeese markt. Wij laten het aan de klant over om zelf zijn ethische beslissingen te nemen.” Kleur is een ander aspect waarmee AirField zich onderscheid. “Een klant is niet op zoek naar de zoveelste jas of kledingstuk, daarom verrassen wij de klant met een uniek ontwerp waarin kleur een rol speelt.” Voor FW 18-19 zien we veel geel, rood maar ook metallic jasjes. Een jas wordt gedemonstreerd waar in de binnenkant 2 elastieken banden zorgen dat de jas als een rugzak gedragen kan worden, ideaal voor in shoppingcentra zodat je toch de handen vrij hebt.
Echte stof innovaties zijn er niet, maar de metallic velvet is wel een van de laatste materiaal toppers die verwerkt zijn in de collectie, net als neopreen. Het combineren van verschillende materialen is innovatief en is mogelijk door nieuwe technieken. Dons is in ontwikkeling, vertrouwt Moser ons toe. Over twee jaar is de verwachting dat er dermate goede technische dons is die natuurlijke dons kan vervangen. Stoffen komen voornamelijk uit Frankrijk, Italië en ook de productie vindt overwegend (70%) plaats in Europa. AirField is leeftijdloos en voor de vrouw die zich graag onderscheidend kleedt en een tikje provocatie niet schuwt.

 

Carla van den Puttelaar
Meet the author / Carla van den Puttelaar

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.