Vanuit de redactie hebben we de afgelopen tijd met veel image professionals contact gehad. Sommige hebben de stille tijd benut om achterstallig onderhoud weg te werken, andere hebben de tijd gebruikt om hun kennis te vergroten door webinars te volgen en weer andere collega’s hebben de tijd gebruikt om opnieuw naar hun bedrijf te kijken. Iets wat we overigens bij veel branches hebben waargenomen. Het is mooi te zien hoe de creativiteit van sommige ondernemers volledig tot bloei komt door deze gedwongen stilte. Een feit is dat online in ieder geval opeens heel belangrijk is geworden. En of je dat nu doet door iedere week aan je klanten een nieuwsbrief te sturen om het klantencontact te onderhouden of dat je dat doet door online diensten aan te bieden. Een onderneemster die het naar mijn perfect heeft gedaan is Carla van Carla voor vrouwelijke mode. Deze solo onderneemster stuurt iedere week een nieuwsbrief met informatie waarmee ze haar klanten inspireert. In het interview met Zabeth van Veen en Nelleke Mulder voor editie 55 spreken we ook over COVID 19 hoe zij daarmee omgaan. Ook sprak ik onlangs Marije Gerdes die gestart is met een online garderobe tool. Waar zij in eerste instantie zeer kritisch was omdat zij echt is van het persoonlijke contact, had ze in no time klanten voor haar online aanbod en kon daardoor direct haar diensten voorzetten. Jannie Boer en Pauline Veeken hebben voor de gebruikers van PPP een geweldige landelijke actie opgezet met als thema dank voor de zorgmedewerkers. Een staaltje van ondernemersgeest en actualiteit. Wat me verder opvalt is dat meer winkels private shoppen introduceren, een kans of juist een bedreiging voor ons vak? Ik heb daar wel een menig over en roep heel hard een kans, maar hoe zie jij dat? En bij jij al bezig met een herpositionering. Wil je reageren, heb je een vraag of wil je iets delen, stuur je reactie naar redactie@vakbladkleurenstijl.nl