Toename digitalisering

Toename digitalisering

Digitale ervaringen worden steeds completer en digitaal en fysiek vloeien steeds meer in elkaar over. Audiovisuele technieken, Virtual Reality en zelfs Augmented Reality (zie editie 31) blijken uitgelezen tools te zijn om toch samen te kunnen zijn óf om te kunnen shoppen. Nieuw is een klein apparaatje van het merk FULU waarmee texturen gevoeld kunnen worden tijdens online shoppen.

FULU is licht en klein en heeft de maat van een nagel en kan gevoel overbrengen op afstand. Het verbind zich via bluetooth aan een smartphone en is overal makkelijk te gebruiken. FULU is slechts een van de vele pioniers die speelt met wat digitalisering voor hen en de consument kan betekenen. Hanita, een designer uit Congo, heeft haar volledig digitale collectie tijdens een uitverkochte, online modeshow gepresenteerd. Haar items worden pas analoog geproduceerd nadat deze besteld zijn.  Samen digitaal concerten bezoeken kan tegenwoordig bijvoorbeeld via Fortnite en met vrienden en online de stad in wordt mogelijk met platform SQUADDED.  De online fashion- en shop-beleving wordt telkens verder digitaal aangekleed en in verschillende virtuele werelden ervaren. Met YOOX MIRROR past een persoonlijke avatar de kleding die op de verlanglijst staat en ROHBAU  verkoopt virtuele kleding die je digitaal kan ‘aantrekken’ op een eigen foto. Dus geen fysiek kledingstuk meer kopen, maar een foto van jezelf met het betreffende kledingstuk. Hoe kunnen wij als image professional ervoor zorgen dat PHYGITAL REALITY (zie ook column van Carin Frijters) ook in ons vak integreert? Met de gardrobemanagementtool van Hue&Stripe heb je de mogelijkheid om zowel fysiek als digitaal met je klanten aan de slag te gaan. Tijdens een online demonstratie wordt de tool uitgelegd. Maak nu gebruik van het aanbod 2 weken lang met een gratis account de tool uit te proberen. Na 2 weken stopt je account en kun je besluiten een abonnement te nemen. Zie hieronder de data voor de online demo’s en klik op de link om je aan te melden.

woensdag 24 juni van 11.00 tot 12.00 https://us02web.zoom.us/meeting/register/tZEkceqpqTssE9bttRaQtyUA3b5kzKFeUqPu

vrijdag 26 juni van 12.00 tot 13.00 https://us02web.zoom.us/meeting/register/tZIsdeuorzsiHdFT5Kq85ERaUIjUankwhA6g

dinsdag 30 juni van 9.00 tot 10.00 https://us02web.zoom.us/meeting/register/tZUldeqgpz0uH90WLeIfMTF15bLrR7x81Xc8

dinsdag 30 juni van 14.00 tot 15.00 https://us02web.zoom.us/meeting/register/tZ0lc-CpqTMsGtK-nXtQts-jI5FOwWqpNoQj

dinsdag 30 juni van 19.30 tot 20.30 https://us02web.zoom.us/meeting/register/tZYsdOqvqjgjHtIVpYmTNLfTXYRfyGPhTlWH

Het lijkt wellicht nog een ver van onze bed show, maar de voorspelling is dat digitalisering grote stappen gaat zetten. Buro Jan Trendman neemt je in 2 webinars mee op een virtuele tour langs veranderingen in de maatschappij en kijkt vooruit naar de gevolgen hiervan. Meld je hier aan voor de webinars.

  • Webinar 1: The Emperor’s New Clothes – do. 18 juni om 13:00
  • Webinar 2: The Sensual Home – do. 25 juni om 13:00
Carla van den Puttelaar
Meet the author / Carla van den Puttelaar

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.