Editie 59 met imago en samenwerking als thema

Editie 59 met imago en samenwerking als thema

Je hebt de K&S waarschijnlijk al ontvangen, ik zag in ieder geval al diverse reacties op social media. Ik vertel je graag wat je deze editie kunt verwachten en hoe jij de inhoud weer kunt gebruiken voor je eigen pr en zichtbaarheid.

Deze editie kwam mede tot stand met de inzet van Yvonne Stoevelaar die het thema bespreekbaar durfde te maken over in hoeverre het imago van het imagevak samenwerking kan belemmeren. Zij durfde haar relaties kritische vragen te stellen waardoor inzichten worden gegeven over ons vak en wat wij als professional kunnen doen.
Uit onze vaste rubrieken zoals Feiten&Cijfers en de Nieuwsrubriek kun je vast weer leuke informatie halen voor je nieuwsbrief of zelfs blog. Bijvoorbeeld een blog over het feit dat imago uit twee onderdelen bestaat. Een interessante insteek om jouw klanten te prikkelen.

De column van Annechien Broekman over eigenheid in samenwerking laat zien dat ook het beroep coach met de nodige vooroordelen is belast. En geldt dat wellicht niet voor ieder beroep? Ik denk dat het allerbelangrijkste is dat jijzelf een ander beeld neerzet dat afrekent met deze oude vooroordelen.

De fotoshoot: ‘Kledingkeuze onderdeel van je image’ toont wederom aan dat iedere professional een professional nodig heeft om professioneel over te komen. Het interview met Caroline Glasbergen over de herdefiniëring van vrouwelijk leiderschap is niet alleen boeiend te lezen, maar ook het stukje over kledingstijl waarin eigenheid een belangrijke rol speelt en vraagt om ene herdefiniëring van huidige kledingcodes is een interessante gedachte en biedt veel kansen voor ons vak.

Het verhaal van retailer Carla en collega image professional Maud toont aan dat er retailers zijn die wel open staan voor een samenwerking en hoe mooi is het dat Carla haar winkel aanbiedt om met jouw klanten te shoppen of een unieke kleurbeleving te laten hebben. De column van Janneke van Heugten van VIDM zit weer barstensvol informatie om te werken aan jouw persrelaties. Gebruik de vakantie eens om uit alle columns die tips te halen die voor jou interessant zijn en ga daar na de je vakantie mee aan de slag. Zichtbaar worden gaat niet vanzelf. De twee advertenties eronder zijn ook de moeite waard nader te bekijken. De tops van Oog voor kleur en stijl zijn geweldig en met een hele reeks aan kleuren super interessant. De online kleuranalyse tool is geweldige om naar te informeren want de tijden zijn nu eenmaal veranderd en als ondernemer moet je overal voor open staan om de juiste keuzes te kunnen maken.

Dankzij de samenwerking met Clean&Unique hebben jullie het gelijknamige magazine ontvangen met daarin een diversiteit aan duurzame merken. Perfect om je eigen kennis te upgraden maar natuurlijke ook om te delen met je klant via de nieuwsbrief of blog. Neem dan gelijk het duurzame schoonmaakmiddel mee van Yousea uit de Nieuwsrubriek.

Het trendreport met het overzicht voor de herfst winter biedt jou de mogelijkheid weer een trendpresentatie te geven of items eruit te halen voor een blog of nieuwtje. Welke trend of ontwikkeling vind jij interessant te delen met je klanten? Je kunt het trendrapport heel breed gebruiken maar ook inzoomen op details, kleur, stoffen, etc. Laat je deze zomer lekker inspireren.

Samenwerken en beeldvorming is een interview van Yvonne Stoevelaar, de tips die Anke Meerding deelt helpen je positionering duidelijker te formuleren waardoor klanten je beter weten te vinden. En weet je dat Anke graag met jou brainstormt over jouw bedrijf. Zo een kans laat je toch niet lopen? Eindelijk eens iemand om mee te sparren! Ook het interview met Sylvia Valkenburg en Edgar Nijdam: Kiezen om gekozene te worden, is verhelderend hoe zij naar ons vak kijken. Het trainingsaanbod van Sylvia is een geweldig handreiking om jezelf te ontwikkelen en daarmee je bedrijf naar een ander level te brengen. Natuurlijk gaan de kosten altijd voor de baten uit, maar als je een bedrijf succesvol wilt maken is niet investeren geen optie. Wie Sylvia kent weet dat je hier écht iets leert en je praktische handvaten krijgt. De advertentie van Professional Presentation is het adres voor een diversiteit aan materialen voor de uitoefening van ons vak. Ook voor opleidingen ben je hier aan het juiste adres.

De column Samenwerken op verschillende niveaus van Sascha Bertus is zoals altijd weer prikkelend en openhartig. Met haar bedrijf en haar zakenpartner Mirjam Huibregtse heeft Sacha diverse samenwerkingen die allemaal iets anders brengen.

Het onderdeel image professionals delen hun visie over het vak is een verslag n.a.v. een brainstormsessie met vijftien collega’s over hoe zij naar ons vak kijken. Dit gaat nog een vervolg krijgen.

Op de rechterkant zie dan ook gelijk de advertentie van Kledingenstijladvies.info. Het platform dat staat voor een gezamenlijk krachtig geluid naar buiten toe. Mijn voorwoord over samenwerken is ook waar ik de mogelijkheden zie voor meer zichtbaarheid van ons vak en daarmee de groei die dit met zich mee zal brengen. Als ik iets geleerd heb de afgelopen tijd is dat veel andere beroepsgroepen onbekend zijn met ons vak en als wij willen samenwerken dat initiatief vanuit onszelf moet komen. Om die reden ben ik samen met collega Hilma van Zanten het platform kledingenstijladvies.info gestart en ik nodig je uit op zijn minst informatie op te vragen over dit platform. Als ieder op zijn eigen eilandje blijft zitten gebeurd er echt niets. Dat zal je na het lezen van deze editie ook wel duidelijk zijn geworden.

Upcycling is van columnist Carman Luijt die zich volledig inzet op het duurzaam produceren van kleding en daar iedere editie informatie over deelt. Duurzaamheid is een hot item binnen de fashionindustrie en de consument is opzoek naar info. Deel deze informatie, maak er een blog over, kortom communiceer met jouw achterban.

De tijdelijk fashionstore van Debbie Kotterman is een geweldig kans meer omzet te maken met je bedrijf, nieuwe klanten binnen te halen en de mogelijkheid jouw expertise ten volle te laten zien.

Ja en dan zijn we al bijna aan het eind gekomen, maar niet zonder je te verrassen met de stoftrends en de rubriek Uitgesproken waar deze keer Amanda van Effrink van Glitziegal vertelt wat haar drijfveer is zich zo uitbundig te kleden.

Lees, gebruik, inspireer de ander met K&S. Yvonne, ik en alle anderen die hebben meegewerkt aan dit nummer, hebben dit met veel enthousiasme en liefde gedaan.

Coverbeeld is van Expresso

Carla van den Puttelaar
Meet the author / Carla van den Puttelaar

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.