Specialist in zichtbaarheid
Het duo heeft zich gespecialiseerd in zichtbaarheid op de werkvloer en is er voor die mensen die te horen krijgen dat ze zichzelf eens wat zichtbaarder zouden mogen maken. Juist die mensen houden er helemaal niet van om in de spotlights te staan en zichzelf op de borst te slaan en lopen daardoor sneller vast in hun carrière. Mirjam vindt dat zichtbaar maken wat je doet, onderdeel is van goed functioneren. Ze zegt niet, in tegenstelling tot veel anderen, dat je minder bescheiden moet zijn. Mirjam: “Je kunt heel goed bescheiden of introvert zijn en jezelf toch profileren als de expert. Succesvol zijn in je werk vraagt om meer dan alleen jouw goede ideeën. Om anderen mee te krijgen, moet je ze ook goed kunnen overbrengen.” Imago-expert Sascha Bertus vult aan: “Als je imago en het verhaal dat je vertelt bij elkaar passen, haal je eerder die nieuwe klant of promotie binnen. Realiseer je dat je niet gezien wordt zoals je bent, maar zoals je waargenomen wordt.”
Sascha Bertus pakt 2e plaats Vrouw in de media Award
De Vrouw in de Media-Award een initiatief van Mediaplatform Vaker in de Media en ZijSpreekt, en bedoeld om zichtbaarheid van vrouwelijke deskundigen in de media te stimuleren. Zij moedigen ook mediaredacties aan om meer vrouwelijke deskundigen zichtbaar te maken. De deskundigen die in aanmerking komen voor de awards zijn gekozen op voordracht van journalisten en van het publiek. Samen met compagnon Mirjam Hubregtse waren ze beide het afgelopen half jaar bijna wekelijks in de media te zien en te horen. Hun mediaoptredens hebben geleid tot hun nominatie en het winnen van de Vrouw in de media-award. Zij zijn een mooi voorbeeld dat het mogelijk is jezelf als een deskundige neer te zetten zonder steeds zelf van de daken te hoeven schreeuwen hoe goed je bent.