“Een wereld creëren waarin vrouwen zich sterk, zelfverzekerd en comfortabel voelen. Met respect voor elkaar en voor de omgeving.” Met die intentie is Anneloes van der Heijden in 2006 gestart met het kledingmerk Studio Anneloes. Ontstaan vanuit een eigen behoefte met slechts enkele items is het merk inmiddels uitgegroeid tot een merk met volwaardige collecties, die onder de juiste omstandigheden tot stand komen.
De Jubileumcollectie ‘The secrets of Studio Anneloes’ bestaat uit een scala
aan jurken (voor een scala aan vrouwen), het favoriete kledingstuk van oprichter en creatief directeur Anneloes van der Heijden. Om de symboliek erin te houden zouden er 15 jurken ontworpen worden, maar omdat kiezen soms zo moeilijk is zijn het er 18 geworden, stuk voor stuk uitgevoerd in de travel kwaliteit en de comfortfit waar Studio Anneloes bekend om staat. De jubileum collectie is verkrijgbaar vanaf 26 mei.
Sinds de oprichting in 2006 heeft Studio Anneloes duurzaamheid hoog in het vaandel staan. Zo is het label vanaf het begin lid van de convenant
duurzame kleding en textiel, communiceren ze eerlijk en transparant over de productielocaties (de Transparency Pledge is ondertekend) en op
een unieke manier over de milieu footprint van elk kledingstuk dat zij op de markt brengen. Studio Anneloes biedt transparantie door de QR-code aan de hangtag van elk kledingstuk op te kunnen zoeken wat de footprint is
of door het 5-cijferige artikelnummer in te voeren op de respectievelijke website. Aan de unieke code die hieruit voortkomt is vervolgens de footprint van dat specifieke product af te lezen. Daarnaast wordt
bijna alles in Europa gedaan, close-to-market; het produceren van de stoffen, het bedenken van de collecties, het maken van de kleding én de verkoop daarvan. Om het geluk van Studio Anneloes, van de afgelopen 15 jaar, te kunnen delen heeft zij er voor gekozen een deel van de opbrengst van de jubileumcollectie te doneren aan Orange Babies.