Top tien businesscoach

Top tien businesscoach

K&S feliciteert collega Astrid Mast met haar kwalificatie in de top tien van beste businesscoaches voor vrouwen. Een plek die zeer verdient is. In ed. 35 (2015) hadden wij een interview met Astrid waarin ze vertelde over de nieuwe koers die ze ging volgen. En in 2017 heeft Astrid een jaar lang openhartig haar inzichten gedeeld met als doel ook collega’s te inspireren en te stimuleren. En zo zie ja maar waar een goede mindset, focus, standvastigheid en doorzettingsvermogen toe leidt. En dat je niet zomaar op de lijst van de 10 beste businesscoaches komt blijkt wel uit onderstaande criteria die Bedrijvenconsultant.nl, de toonaangevende academische marketingblog van Nederland, hanteerde:

  • Criterium 1: Heeft zelf successen behaalt. Veel business coaches hebben niet eens een eigen bedrijf – en toch besluiten ze andere vrouwen te gaan coachen met ondernemen.
  • Criterium 2: Houdt je geen droom voor. Helaas zijn er te veel business coaches die vrouwen financieel willen uitbuiten door ze dromen voor te houden over ‘financiële vrijheid’ en ‘overvloed’.
  • Criterium 3: Heeft de juiste houding. Het is belangrijk dat een business coach met passie te werk gaat, maar het gaat nog verder. Het hebben van geduld met klanten en het hebben van een vastbesloten houding zijn essentieel om iemand daadwerkelijk te helpen.
  • Criterium 4: Flexibiliteit. Coaching is geen standaardmodel. Alleen als er echt samen wordt gewerkt met de klant, wordt er succes behaald.
  • Criterium 5: Verantwoordelijkheid. Een succesvolle business coach zorgt er voor dat het team of een individu zich verantwoordelijk voelt voor zijn ontwikkeling of van het team.
  • Criterium 6: Communicatie. Een business coach moet in staat zijn duidelijk en effectief kennis aan de klanten te communiceren.
  • Criterium 7: Vertrouwen en ervaring. Klanten stappen direct met vertrouwen de coaching in als ze weten dat een coach spreekt uit ervaring. Daarnaast is het een pro als coaches dit zelfvertrouwen ook uitstralen.
  • Criterium 8: Het hele plaatje zien. Een bedrijfscoach moet in staat zijn het hele plaatje van een onderneming te zien om beslissingen te kunnen nemen die de onderneming als geheel helpen, in plaats van naar individuele aspecten van het bedrijf te kijken.
Carla van den Puttelaar
Meet the author / Carla van den Puttelaar

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.