Met gastredacteur Bianca Brakenhoff hebben we met het thema Waarde toevoegen een reeks aan interessante artikelen gemaakt. Dit thema is een mooie afsluiting voor jaar 2020 en aanvullend op de thema’s uit de vorige edities. Kijk in deze video welke artikelen interessant kunnen zijn voor jouw business.
De fotoshoot met de drie modellen vond ik echt een bevestiging dat mensen over het algemeen geen idee hebben wat een image advies inhoudt en voor henzelf kan betekenen. En dat terwijl tijdens de fotoshoot en de voorafgaande intake niets eens zo diep wordt ingegaan als bij een echt advies. Ook de interviews en voorafgaande gesprekken met diverse experts over hoe image professionals het beste hun meerwaarde over de bühne kunnen brengen, deed me beseffen dat ook deze experts inhoudelijk niet goed op de hoogte zijn wat een image advies betekent. De tips die ze geven zijn echter bijzonder waardevol en bieden mooie handvatten voor 2021 om het vak nog beter te positioneren. Kortom het artikel “Breng je meerwaarde over de bühne” is iets om tijd voor te maken. De input van collega Sascha Bertus – in het artikel Beeldvorming en toegevoegde waard – demonstreert dat ook zij nog altijd met vooroordelen te maken heeft. Haar tips geven stof tot nadenken en helpen jouw strategie te bepalen. Een van haar tips: Blijf weg van oppervlakkigheid, wordt ook bevestigd in de uitkomst van het onderzoek dat is gehouden. Ook Janneke van Heugten van Vrouw In De Media (VIDM) deelt haar ervaringen en tips over hoe jij het verschil kunt maken. De kleur Bruin staat centraal in het artikel de “Taal van kleur” met Jeannette Hanenburg. Daarnaast heeft de december editie een aantal terugkerende items zoals alle veranderingen op financieel/belasting gebied terug te lezen in “Ondernemen in 2021” en natuurlijk het “Brancherapport” waarin kansen en uitdagingen in kaart worden gebracht en collega’s vertellen hoe zij dit jaar hebben ondernomen. Ook de trends voor spring/summer 2021 vind je in deze editie net als de stoftrends. Deze trendspagina’s bieden natuurlijk weer mooie informatie voor je eigen nieuwsbrief, webinars, zoommeetings of social mediakanalen. En de “Nieuwsrubriek” en “Feiten&Cijfers” biedt weer interessante info voor je nieuwsbrief. Gebruik deze weken tijdens de lockdown om je koers voor 2021 uit te stippelen.
Veel leesplezier en succes voor 2021, Groet Carla