In het verslag van Dorinde en Larinda heb je kunnen lezen hoe enthousiast zij zijn over de Modefabriek. Zomer 2020 wordt een kleurrijke zomer waarbij zachte pastels overheersen en veel kleuren met een warme ondertoon zijn gesignaleerd. Bruin was volop vertegenwoordigd en paars keert terug in het modebeeld. Voor de koele types wordt zomer 2020 een uitdaging en het is goed je klanten daar alvast over te informeren en een kans om klanten (zeker het wintertype of het type met de kenmerken: koel, helder, licht en/of donker) te laten zien hoe zij die warme tinten en pastels kunnen combineren. De combinatie van kobaltblauw met bruin vind ik erg mooi. Ook voor de mannen geldt veel kleur.
Het merk Studio Anneloes kennen we al langer maar verdient een pluim voor de super leuke en vlotte styling.
Wat zijn dit keer de snoepjes op de Modefabriek? My Favorite Piece is een nieuw Nederlands merk met mooie en kleurrijke gebreide items.
Het sieradenmerk Garç viel op door de ringencollectie waarbij aan de binnenzijde in de ring een zonnewijzer is gegraveerd. Ondernemer Dick Kortekaas laat me zien hoe het zonlicht op de zonnewijzer valt door een klein gaatje in de ring. Het verhaal dat erbij hoort gaat eeuwen terug en gaat over een rijke Franse gravin die haar man zo een ring gaf zodat hij altijd de tijd wist en op tijd thuis kon zijn. In deze tijd is zoiets uiteraard niet meer nodig maar juist de storytelling maakt het tot een bijzondere gift. Wellicht ook leuk voor jouw nieuwsbrief om over te schrijven.
Het merk Club of Gents is voor de man die houdt van een pak met een twist. Een leuk merk om eens te bekijken en het is de jongere lijn van kostuummaker Carl Gross. Aan de binnenzijde zijn leuke “grapjes” verwerkt. Een pak met humor.
Jacqueline Kortelven is de onderneemster van het Nederlandse merk Jin Jinny en had haar lancering op deze Modefabriek. Een kleurrijk en vrouwelijk merk met mooie materialen. Ze presenteerde niet haar zomercollectie, maar juist de wintercollectie voor komend seizoen.
Giulia schoenen heeft een uitgebreid kleuraanbod en in diverse uitvoeringen. Een schoenlabel dat volgens het nieuwe businessmodel werkt: de retailer heeft in de winkel een showboard met daarop alle maten, kleuren en toepassingen. De consument past en bestelt de schoenen, deze worden vervolgens binnen 2 dagen geleverd aan huis of in de winkel. De retailer hoeft geen grote voorraden meer in huis te hebben en past ook helemaal bij het duurzaam consumeren.
Clckr een handige tool voor je telefoon die je op de achterkant van je telefoon bevestigd voor een goede grip. Ook met een volledige hoes en je kan je telefoon daardoor zowel horizontaal als verticaal neerzetten.