Duurzame merken

Duurzame merken

De SoulSalon had op de tweede editie duidelijk meer te vertellen. Met maar liefst 75 duurzame merken een mooie vertegenwoordiging die laat zien dat bewustwording in de fashion industrie niet meer te stuiten is. Ondanks dat de gepresenteerde merken niet allemaal met fashion te maken hadden is het juist voor de stylist of ondernemer die zich duurzaam wil profileren interessant om te zien wat er op duurzaamheid gebeurd en veel zaken hebben raakvlakken. Met de Westergas als beursterrein bood de SoulSalon de ideale gelegenheid om in contact te komen met deze gepassioneerde ondernemers. En het was ook fun. Direct bij binnenkomst stuitte ik op het underwear label Adams en was ik in no time in gesprek met founder Steven Borghouts over zijn drijfveren en ambities. Natuurlijk ging ik de uitdaging aan om tegen de boksbal te slaan, inzet een boxershirt en ook het rondje over de soulsalon met Steven in een botsautootje sloeg het kind in mij niet af. De stand van Adams is een goed voorbeeld hoe je als ondernemer aandacht creëert. Naast de diverse kledingmerken vond ik de tassen gemaakt van appelleer mooi en functioneel uitgevoerd. De verwisselbare schouderband en handgreep + de afneembare voorkant die diens kan doen als clutch maken de tas geschikt voor meerdere doeleinden.  De tassen zijn vanaf maart online te koop. De tassen van Denise Roobol gemaakt van veganistisch leer lenen zich meer voor een zakelijke setting. Door een special procedé blijft het ‘leer’ mooi en zorgen details dat een tas bijvoorbeeld verstelt kan worden in de breedte. De schoenen van Ray Musgo zijn kleurrijk en hebben een goede brede hak en ook qua hoogte zeer aantrekkelijk voor diegene die pumps verfoeien. Bij de stand van Momoc sprongen de stijlvolle instappertje of muiltjes met bont in het oog. Fantastisch en geheel volgens de laatste trends. De schoenen worden gemaakt van geryclede materialen en voor de zool kurk wordt gebruikt waardoor deze schoen helemaal veganistisch is. Wil jij als ondernemer (stylist) duurzaamheid ook in je onderneming verder doorvoeren dan zijn de Soulbottles een mooi alternatief voor de waterkaraf. Bij deze duurzaam geproduceerde flessen kun je de kleur van de sluiting zelf bepalen en ook kan bij een bestelling vanaf 50 flessen je bedrijfslogo erop. Op sieraden gebied was ook een ruim aanbod. De horloges van Laruze voor hem en haar sluiten naadloos aan op de huidige trend door de keuze uit onder meer (rib)fluwelen bandjes. Ben je nieuwsgierig naar welke merken nog meer op de SoulSalon stonden kijk dan op de website voor een overzicht. Ik besloot het bezoek aan de SoulSalon af met een rondje op de E-cruizer. Zo wil ik wel elektrisch fietsen, wat een stoere fiets en wat een powerrrrr.

 

Carla van den Puttelaar
Meet the author / Carla van den Puttelaar

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.