Snoepjes van de Modefabriek

Snoepjes van de Modefabriek

Zoals iedere editie van de Modefabriek zijn we ook deze keer op zoek gegaan naar de meest bijzondere merken en aanbod op de Modefabriek. En we hebben goed nieuws, want wederom waren er weer zeer innovatieve ondernemers die het hebben aangedurfd met een uniek product te komen. Ook geven we je een overzicht van het kleurbeeld en materialen voor winter 2018/2019 en delen 2 van de 4 prijswinnaars hun ervaring met de Modefabriek. Het was fijn om te merken dat de gratis entreekaarten voor de Modefabriek op veel belangstelling kon rekenen. De Modefabriek is voor iedere stylist een waar shoppaleis waarbij je een duidelijk beeld krijgt hoe de internationale trends vertaald zijn naar consumentenmode.

Snoepjes van de Modefabriek:

 De hip donkey een geweldig accessoire om je handen vrij te hebben. Je klipt het leren accessoire aan je broek en kunt er je shawl in hangen of je jasje tijdens het winkelen op events, beurzen etc. www.hipdonkey.nl Vanuit K&S vinden we dit een zeer stylish accessoire. In het verlengde daarvan, sluit de jas van Distretto 12 met ‘bretels’ hier perfect op aan en is een trend die we nog vaker zullen tegenkomen. Wij schreven immers al eerder over deze jasvormen bij het artikel van Airfield en zal zeker door meer fabrikanten worden toegepast. De gekleurde uniseks leesbrillen van Izipizi LetmeSee collectie t/m sterke 3 geven de leesbril een andere uitstraling en is uitgevoerd in diverse kleuren en modellen met een matte finish. 

   

Bij de mannen sprong het merk Zumo met de softpants er uit. En dat de man zelf ook op deze comfortabele herenbroeken valt, was te zien aan de drukte in de stand. Een ander merk dat opviel was 7SQR, hun collectie bestond uit vlotte pakken met jogpants, kostuumjoggers en drawstringbroekjes, hier gepresenteerd door Toine Artz. De presentatie van Tommy Page met zijn clublazers vertelde ook een stukje geschiedenis over het ontstaan van de blazer. In zijn winkel op de Prinsenstraat 7 maakt hij van oude stoffen nieuwe clubblazer volgens Engelse tradities.

 

Ook de sokken van Sock my Feet voor zowel mannen als vrouwen en kinderen trokken onze aandacht door de kunstwerkjes op de sokken en ook nog eens stijlvol verpakt. Het schoenenmerk Melik verast mij iedere keer weer. Neem nou deze sneakers met noppen eronder. Geweldig qua uitvoering maar ook zeker het kleurgebruik! De 3D geprinte schoenen van Chris van den Elzen zijn een mooi staaltje vakmanschap en moderne techniek.

   

Balossa voor vrouwen sprong eruit qua design. Wat een super leuk merk en echt anders dan het overige aanbod. ‘Verknipte’ overhemden details van jasje om de taille mee te accentueren, gave broeken, etc. Een merk voor de (zaken) vrouw die eens wat anders wil. Ook de leren handschoenen van Markberg zijn eyecatchers met hun gebreide stukken eraan en geven de klassieke handschoen een stoere touch. Het pak van de Blue suit uitgevoerd in denim is een hart onder de riem voor de powervrouw. De opvouwbare soklaarsjes van Cocorose (bekend van hun ballarina’s ) zijn ideaal voor in de tas van iedere vrouw. Op zoek naar de ideale (winter)jas? Dan is het merk Giacomo zeker iets om te onthouden, zij bieden een ruime keuze aan kleur en modellen.

         

Kleur en materialen voor winter 2018-2019: opvallend bij de mannencollecties was de aandacht voor pakken, ruitdessins ook in schoenen en opgerolde broekspijpjes. Voor de vrouwen geldt fluweel en andere aaibare stoffen en bijzondere mouwvormen. Athleisure invloeden zijn nog steeds trend.

Impressie prijswinnaar Debby Lakerink: Wat een prachtige en kleurrijke modebeurs was het. Wat mij vooral op viel is dat het allemaal zo kleurrijk was. Veel aaibare stoffen, velours, nepbont. De sportieve details zijn er nog steeds bij heel veel merken en ook veel glitter details. Kort samengevat vond ik de Modefabriek kleurrijk met veel details. Nu maar hopen dat winkeliers het ook zo kleurrijk inkopen. Al met al een super inspirerende dag en zeker voor herhaling vatbaar. “

Impressie prijswinnaar Marcella Veldhuis : “Zo begon de dag op de Modefabriek 2018! Ik voelde me een echte VIP. Ik had namelijk een entreekaartje gewonnen voor de Modefabriek 2018. En als je dan wordt ontvangen bij Press en Guests voelt dat wel heel speciaal.”

“De Modefabriek is voor mij één grote inspiratiebron. Wat zijn de nieuwe merken? Welke trends zijn er op modegebied? Wat is echt anders dan anders? Waar het mij als stijlinspirator en trainer Kleding als taal gaat om kleding, innerlijk en communicatie, gaat het hier om de trends, de mode, innovatie en zien & gezien worden. Van prachtige labels die hun collecties showen tot MF Talks met BN-ers en vakexperts. Heerlijk om zo veel modische mensen te zien die zich durven te uiten met kleding. Echt genieten! Heel mooi is te zien dat er veel imagecollega’s zijn die zich ook willen laten inspireren en ontdekken wat de trends volgend seizoen gaan doen.”

“Uiteraard had ik een ontmoeting met de inspirerende hoofdredacteur Carla van vakblad Kleur& Stijl. Onder het genot van een gezond kopje gemberthee hebben we gesproken over de ontwikkelingen in ons vak. Wat gaat de toekomst doen op het gebied van mode, kleding, duurzaamheid en wat is onze rol als imageconsultant daarin. Vol energie, heel veel inspiratie en mooie ontmoetingen stort ik me weer op mijn bedrijf.”

 

 

 

 

Carla van den Puttelaar
Meet the author / Carla van den Puttelaar

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>