,

Oud de nieuwe trend?

Oud de nieuwe trend?

Schoonheid komt met de jaren. Erkenning voor de schoonheid van oudere als tegenreactie op alle glad gestreken en jong ogende modellen die menig poster en magazine opsieren en de catwalk domineren. Is dit een trend die opvolging krijgt, als je kijkt naar de huidige economische en maatschappelijke situatie zou je denken van wel.

In Japan is het respect voor oudere en de waardering voor hun expertise heel gewoon, zo bleek onlangs uit een verslag van de Nederlandse delegatie. Is de reclame van Beemsterboer kaas een hard onder de riem van de rijpere vrouw? Beemsterboer gebruikt voor zijn reclamecampagnes vrouwen met ervaring en geeft daarmee wel een signaal af.
Lees hieronder de tekst die Beemsterboer op zijn site heeft staan over zijn campagne.

Oud zijn mag weer. Onderzoek toont aan: de ouderen van nu zijn gelukkiger dan ooit. Ze voelen zich blijer, een volwaardiger mens, vol van leven en meer dan ooit zichzelf. Het is geen neerwaartse spiraal, maar juist een altijd stijgende ladder van innerlijke groei en persoonlijke rijping die het leven zijn echte betekenis geeft.
Onderzoek
We lijken in onze huidige westerse cultuur vergeten te zijn wat de schoonheid van oud is. De huidige gedachte bij oud is achteruitgang, verlies van kracht en kunnen. Niets is minder waar. “We moeten stoppen met het ontkennen van ouder worden”, aldus onderzoeker en psycholoog Goos Eilander van Trendbox. “Vijftig is niet het nieuwe veertig. Vijftig is gewoon vijftig. ”Uit het onderzoek blijkt dat ouderen duidelijk lekkerder in hun vel zitten, ouderen genieten meer van het leven zonder zich daar continu schuldig over te voelen.

#LangLeveOud
Ouder worden maakt wijzer. Wie ouder is, ervaart minder stress. Kan beter hoofdzaken van bijzaken scheiden. Een kwaliteit die niet alleen handig is op persoonlijk vlak, maar ook in het bedrijfsleven van onschatbare waarde blijkt. Oudere mensen zijn biologisch gezien voorbestemd om belangrijke beslissingen te nemen. “Ouderen mogen meer worden gerespecteerd en moeten minder worden verborgen in onze maatschappij. Zoals onze oude kaas echt de tijd heeft gekregen om rijk en pittig te worden, op smaak te komen en kristallen te vormen, zo heeft ook een mens de tijd nodig om te groeien en te worden wie je echt bent.

Klik hier voor een filmpje.

Oud de nieuwe trend?  Oud de nieuwe trend?

Carla van den Puttelaar
Meet the author / Carla van den Puttelaar

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.