Zichtbaar zijn voor zakelijk succes

Zichtbaar zijn voor zakelijk succes
Voor je mening uitkomen, netwerken, successen delen en jezelf profileren: wil je succesvol zijn, dan hoort dat erbij. Echter: als je introvert bent of te genuanceerd voor die uitgesproken mening, gaat ‘zichtbaar zijn’ niet vanzelf. Voor wie daarom wel eens een promotie of opdracht aan zich voorbij heeft zien gaan, of vaak niet op waarde geschat wordt, verschijnen in september 2 boeken:
Profileren zonder Opscheppen en Verpak je Succes!
Het eerste boek is gericht op gedrag en het tweede boek is gericht op uiterlijke profilering; de boeken vullen elkaar aan, maar zijn ook los van elkaar te lezen. Zichtbaarheid kan ook zonder knalrode outfit, zonder de hele dag hard te roepen hoe geweldig je bent en zonder op de tafel te dansen bij elk klein succesje. Graag zelfs – is de boodschap in beide boeken.
Meer dan 50 experts uit de media, mode, politiek, sport, wetenschap, zorg en het bedrijfsleven, onder wie Cécile Narinx, Wilfred Genee, Marry de Gaay Fortman, Mart Visser en Marc Lammers, hebben meegewerkt aan deze boeken.

Profileren zonder Opscheppen – Zichtbaarheidsspecialist Mirjam Hubregtse richt zich op mannen en vrouwen die het lastig vinden zichtbaar te zijn. Ook op hen die zich ergeren aan collega’s die altijd hoog van de toren blazen hoe goed ze zijn. Dit boek laat je anders denken over jezelf en je werk. Collega’s en klanten willen graag weten wie je bent en wat ze aan je hebben. Daarop leren focussen is essentieel. Mirjam vindt dat zichtbaar maken wat je doet, onderdeel is van goed functioneren. Ze zegt niet, in tegenstelling tot veel andere boeken, dat je minder bescheiden moet zijn. Mirjam: “Je kunt heel goed bescheiden of introvert zijn en jezelf toch profileren als de expert. Succesvol zijn in je werk vraagt om meer dan alleen jouw goede ideeën. Om anderen mee te krijgen, moet je ze ook goed kunnen overbrengen.

Verpak je Succes! – We oordelen allemaal over anderen. Ook collega’s, managers en klanten over jou. Welke indruk laat jij bij hen achter? Past jouw verpakking bij het inhoudelijke verhaal dat je vertelt? Image consultant Sascha Bertus richt zich met dit boek op mensen die menen dat de ‘verpakking aanpassen’ niet samengaat met ‘zichzelf zijn’. En op diegenen die juist van mening zijn dat hun uiterlijke profilering niet bij ze past. Dit boek leert je beïnvloeden hoe je overkomt op anderen. Hoe je zichtbaar kunt maken wie je bent en wat je kunt door inhoud en verpakking op elkaar af te stemmen. “Maak van de eerste indruk bij een sollicitatie- of verkoopgesprek meteen de juiste.”, zegt Sascha Bertus. “Als je imago en het verhaal dat je vertelt bij elkaar passen, haal je eerder die nieuwe klant of promotie binnen. Laat met je kledingkeuze zien dat je innovatief bent of van aanpakken houdt. En vertaal dat naar je online profilering.”

Specialist in zichtbaarheid – Eerder schreven Sascha Bertus en Mirjam Hubregtse het managementboek Zien ze wel hoe goed je bent? (2010), een bestseller tot de dag van vandaag. Het duo heeft zich gespecialiseerd in zichtbaarheid op de werkvloer en is er voor die mensen die te horen krijgen dat ze zichzelf eens wat zichtbaarder zouden moeten maken. Juist die mensen houden er helemaal niet van om in de spotlights te staan en zichzelf op de borst te slaan en lopen daardoor sneller vast in hun carrière.

Donderdag 26 september is de boeklancering | Te bestellen bij managementboek.nl | ISBN; 9879082937503 en 9789082937510 | beide boeken kosten € 25 per stuk.

 
Carla van den Puttelaar
Meet the author / Carla van den Puttelaar

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.